Skip to content
  • Nákupy v Číně
  • Akční nabídky
  • O stránkách
Kde nakupujete?

Kde nakupujete?

Magazín o nákupech v eshopech i v kamenných prodejnách

  • E-shopy
  • Kamenné obchody
  • Služby
  • Recenze
  • Pro muže
  • Pro ženy
  • Rady
  • Pro obchodníky
  • Kontakt
  • Toggle search form
Originální dárek k výročí: Překvapte ho nevšedním zážitkem, na který nezapomene E-shop
Pronájem dodávky v Praze, který dává smysl každý den Auto-Moto
Když základová deska na klíč určuje úspěch celé stavby Bydlení

dTest: Prodejci nesmějí požadovat po zákaznících úhradu svých nákladů

Posted on 28. 2. 2013 By Birkof Žádné komentáře u textu s názvem dTest: Prodejci nesmějí požadovat po zákaznících úhradu svých nákladů

Obchodníci často neplní povinnosti, které jim ukládá zákon. Odstoupí-li v reakci na jejich jednání zákazník platně od smlouvy, má nárok na vrácení plné kupní ceny. V praxi se to ovšem neděje.

Právní poradci časopisu dTest zaznamenali opakovaně stížnosti spotřebitelů, kterým prodejce snížil při vracení peněz kupní cenu například o poplatek hrazený bance za platbu kartou. Jiní obchodníci v obdobných situacích požadují uhrazení částky, která náleží slevovému portálu za zprostředkování prodeje, případně si od kupní ceny odečítají částku zohledňující dobu používání a opotřebení výrobku.

„Prodejci takovým jednáním porušují zákon. V podstatě sankcionují zákazníky za využití jejich práva odstoupit od smlouvy,“ upozorňuje vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený a dodává: „Veškeré náklady spojené s reklamou, zprostředkováním a realizací prodeje či následné odstraňování vad zboží v záruční době je záležitostí podnikatele. Ten své náklady může zohlednit jedině v ceně zboží či služby.“

Právo na odstoupení od smlouvy vzniká zákazníkovi například tehdy, dodá-li mu podnikatel nefunkční věc, či opakovaně a neúspěšně odstraňuje stále stejnou závadu. Odstoupením od smlouvy vzniká právo na vrácení zaplacené kupní ceny v plné výši. „Dojde-li ke krácení sumy ze strany prodejce, měl by jej poškozený vyzvat k vydání neoprávněně zadržované částky,“ uvádí Lukáš Zelený a radí: „K tomu lze využít vzorový dopis na vydání bezdůvodného obohacení, který je k dispozici na www.dtest.cz/obohaceni.“

Kontakty pro média:

Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617

Nikola Švábová, svabova@dtest.cz, tel.: +420 731 789 110

 

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

 

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Rady Tags:kupní cena, náklady, obchodníci, zákon

Navigace pro příspěvek

Previous Post: Šperky Swarovski nyní i ve formě psích obojků
Next Post: Co se to děje s kamennými obchody?

Čtěte dál..

Tipy na praktické konstrukční prvky pro tvorbu schodišť, plotů a bran Brno
Pár nápadů, jak vydělat na internetu Rady
Dřevěná terasa Výhody a nevýhody dřevěných teras Rady
O kterých státních svátcích jsou obchody zavřeny? Pro muže
EPPI Bezpečný online nákup šperků Rady
Průvodce kamerovými systémy Rady

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © 2025 Kde nakupujete?.

Powered by PressBook Blog WordPress theme