Jsou podnikatelé, kterým se nevyplatí cílit na konkrétní město. Jde například o e-shopy bez kamenné prodejny. Pak jsou ovšem i takové, u nichž se vyloženě hodí, pokud se v hledání zákazníků zaměří na danou lokalitu. Třeba na město Brno.
Jestli klást důraz na lokalitu, nebo ne, je potřeba rozhodnout zejména kvůli online marketingu. V PPC reklamách či optimalizaci pro vyhledávače je totiž obrovský rozdíl, jestli budete zmiňovat město, nebo budete tvořit nelokalizované reklamy a popisky.
Rychlý přehled obsahu článku
V čem se lokální SEO liší?
Pokud bude vaším cílem SEO optimalizace Brno, je třeba na webových stránkách zmiňovat právě toto město. Nejen v textové podobě, protože dnes jsou vyhledávače daleko chytřejší. Měli byste také umístit mapu na web, zaregistrovat svou firmu do různých lokálních katalogů, prolinkovat se stránkami dalších regionálně působících společností apod.
Celé je to tak trochu věda, ale každý dobrý SEO odborník vám dnes lokální optimalizaci nabídne. Jistě vám i pomůže zvážit, jestli má pro vás smysl.
Jakým typům firem se nejvíce hodí?
Těm, které mají vázané pracoviště na danou lokalitu a je nepravděpodobné, že by za nimi jezdili zákazníci z druhého konce republiky. Typicky jde o restaurace, kadeřnictví, autoservisy, čajovny, kosmetické salóny a jiné služby.
V některých městech je konkurence vyšší než v jiných
Někdy není špatné nejdříve zhodnotit, zda se vám lokální SEO vyplatí. Například pro Brno SEO optimalizace bude náročnější než pro nějakou malou vesničku. Přece jenom je zde vyšší konkurence. I ta se ale dá překonat. Jen nemůžete očekávat výsledky za týden. Odborníci z agentury SEO Consult svým zákazníkům doporučují spolupráci trvající aspoň 4-6 měsíců. Za tuto dobu se dá dosáhnout reálných výsledků, které vydrží dlouhodobě. Nemusíte se pak obávat, že byste za měsíc v žebříčku spadli někam na druhou stránku.