O tom, že udělat levnou virální reklamu, která není drahá, nás opět přesvědčila firma Red Bull, vyrábějící známý energetický nápoj totožného jména. Pokud vás někdo někdo bude přesvědčovat, že udělat dobrou reklamu je drahé, pusťte mu video v tomto článku.
Proč je následující reklama perfektní?
1 – je levná, takovou reklamu udělá každý 15ti letý teenager s mobilem s kvalitní optikou.
2 – snadno realizovatelná. Stačí nápad, mobil, kamarádi a Youtube (jedná se o prosté odkazy ve videu)
3 – je interaktivní a zábavná. S reklamou je potřeba interaktivně pracovat, konkrétně v tomto případě hledat nápoj Red Bull a kliknout na něj. Pokud tak neučiníte, příběh končí. No, a protože není vždy zcela snadné nápoj najít, stává se z reklamy i zábavné video. Celkem bych si dokázal představit interaktivní reklamy jako příjemný zabíječ času, třeba při čekání na autobus.
4 – je virální. Už to, že zde o ní píši, je znakem virálnosti.
5 – reklama by se dala zařadit do kategorie guerillového marketingu.
V tomto případě reklama buduje povědomí o značce. Samotná konzumace se asi nezvýší. Je to stejný případ jako u Coca Coly, kterou 20 miliard lidí pít nemůže, protože je na planetě jen nějakých 7 miliard lidí, ale ty by na Coca Colu mohli zapomenout, takže se jim musí připomínat. Red Bull má navíc tu nevýhodu, že oproti Coca Cole, stejně jako Red Bull chutnají i další energetické nápoje.
httpvh://www.youtube.com/watch?v=VwPdZu-34Bc
Nakonec mám zde pro vás ještě jednu interaktivní reklamu, tentokrát od pizzerie „Hell pizza“, v které jste poslíček, který má doručit pizzu sličné slečně, která je uvězněna na přepravním kontejneru v přístavním doku, obklopená zombie. Tato reklama je na vyrobení již náročnější, avšak je svým způsobem zábavnější. Tato interaktivní reklama je krásným příkladem toho, že i u reklamy se dá vydržet dlouho.
httpvh://www.youtube.com/watch?v=9p1yBlV7Ges