Logo je jedna z nejkontroverznějších záležitostí v podnikání. To, jaké logo budete používat, může do určité míry mít vliv na vaše potencionální zákazníky a tak se bude spolupodílet na úspěchu vašeho podnikání. Ne každý podnikatel si to však myslí, proto se navrhováním tohoto malého obrázku, více či méně úspěšně, pohybuje spousta firem různých kvalit. Můžete se tedy setkat s firmami, které vám logo navrhnou za 500,-Kč, stejně tak jako za 500.000,-kč. Rozdíl mezi těmito logy je však obrovský a hned si ukážeme proč.
Něco málo o logu
Logo je symbol, který zastupuje vás, nebo vaší firmu. Zároveň je to umělecké dílo, které má stálou hodnotu. Například Steve Jobs, poté co ho vyhodili z Apple, založil firmu NeXT, které nechal udělat logo od celosvětově uznávaného umělce, kterému za něj zaplatit několik miliónů dolarů. Takové logo, pak není jen malý obrázek zastupující vaší firmu, ale je to umělecké dílo, které má svou stálou hodnotu. Mimo to, logo úspěšné firmy časem získá i bez známého uměleckého tvůrce také svou cenu.
Logo, proto musí být, nebo by mělo alespoň být, srozumitelné a pokud možno jedinečné. Na jedinečnost je potřeba si dát pozor. V Česku asi loga moc kolidovat nebudou, ale pokud se rozhodnete podnikat v zahraničí, může se vám stát, že narazíte na stejné, nebo alespoň podobné logo. Pak nastávají problémy. Zejména pokud má někdo logo ve své registrované značce. Samotnému výběru je tedy potřeba věnovat velkou pečlivost.
Logo by správně mělo být nositelem korporátní identity. Proto, často bývá nositelem firemních barev, nebo třeba i maskota apod. To je také důvod, proč solidní grafické firmy k logu vytváří i logomanuály, v kterých je popsané, jak se správně s logem pracuje, respektive, jaké jsou povolené barvy loga, sklon, fonty apod. Takový logomanuál pak slouží nejen vám, ale třeba i médiím, které o vás časem třeba budou psát nějaký článek apod. A věřte, že pokud budete, nebo jste úspěšní, dříve či později si vás média všimnou.
Vytvoření profesionálního grafického návrhu loga je tedy velmi časově náročné. Tvůrce musí vyzpovídat zákazníka, analyzovat trh, navrhnout něco nového, jedinečného a také v neposledním kroku připravit logomanuál pro správné používání loga. Celý tento proces je tedy časově náročný.
Pokud přemýšlíte o tom, že byste si měli nechat udělat logo, nebo třeba redesign loga od profesionální firmy, můžete začít u firmy Pixolo s.r.o., která se nejen na tvorbu log specializuje. Vytvoří pro vás kvalitní a nadčasové logo, které se stane nedílnou součásti vašeho podnikání.