Heuréka provozuje dropshipping. Má šanci na život?

Asi hodně z Vás zná webový porovnávač cen zboží Heuréka, který za posledních několik let hodně expandoval. Proto, také je dnes většina e-shopů napojena na tento web, který dokáže pár zákazníků přivést přímo do e-shopu obchodníka. Konkurence Heuréky zatím žádná snad vůbec není. Zboží.cz, sice mělo snahu konkurovat, avšak jakoby v poslední době tento web přestal existovat. Novinek, pokud vůbec Zboží.cz má nějaké, je pomálu, a tak budí dojem stagnace. Zatím co Heuréka rozšiřuje svoje služby (Heuréka point apod.). Letos navíc portál dokoupila společnost Alegro Group, která pomalu ale jistě na českém trhu expanduje skupováním zajímavých projektů.

Heuréka a dropshipping?

Zatím vše naznačuje tomu, že Heuréka začíná mít čím dál větší chutě, protože začala nabízet na svém portále možnost přímo koupit zboží bez nutnosti navštívení e-shopu. Této formě prodávání se říká dropshipping (přesnější definice, avšak ne zcela, viz. Wikipedie). Na tom není nic špatného, takto totiž pomalu ale jistě začíná fungovat poměrně dost e-shopů. Bohužel samotnému dropshippingu moc obchodníků u nás v republice nerozumí, a tak často dochází k různým neshodám. Samotný zákazník pak z toho taky asi ne vždy je moc moudrý. To by však ani tak nějak nevadilo, kdyby tato forma spolupráce měla pro obchodníky nějaký větší smysl. Pokud se totiž rozhodnete, této služby využívat, tak sice budete mít asi o nějaké to procento vyšší obrat, avšak pro vás jako obchodníky to má jen samá negativa.

Proč dropshippingu na Heuréce ne?

1 – přicházíte o možnost nákupu dalšího zboží

2 – neznalý zákazník bude na Heuréce zmaten, zejména pokud nakoupí z více obchodů, protože bude platit xkrát poštovné. Takového zákazníka tak můžete definitivně ztratit.

3 – ztrácíte zákazníka, který by se třeba jinak zapsal k odběru novinek, na Facebookové stránky apod.

4 – zdarma to není, takže si navíc snižujete zbytečně marži

Jediný komu se tento obchodní model vyplácí jsou velkoobchody, které pokud prodávají také pro koncové zákazníky ve svých e-shopech, mají zhruba dvakrát větší marži než maloobchodníci.

Dropshipping na Heuréce není špatný, pro většinu maloobchodníků je však nevýhodný.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=8jdMSmS2jfA

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..