Zhruba před půl rokem, když jsem začal obchodovat s čajem, jsem si myslel, že není nic jednoduššího, než udělat objednávku a počkat než objednávka přijde (ideálně do druhého dne), stejně jako to dělají moji zákazníci. Bohužel, to bych chtěl opravdu moc.
4 dodavatelé = 4 problémy
Odebírám v současnosti od dvou velkých dodavatelů čajů na českém trhu a v obou případech mohu v klidu říci, že je to neuvěřitelná tragédie. Oba velkoobchody mají e-shopy na úrovni doby kamenné. V jednom případě mají e-shop tak špatný, že funguje jen z části.
Dva menší dodavatelé jsou na tom výrazně lépe, protože alespoň posílají informační emaily apod. Nicméně ve všech případech mohu říci, že mají dost přepálené ceny. U takových 40% produktů si myslím, že mají více jak 100% marži. Bohužel tyto absurdní marže dělají produkty neprodejné.
Dnes mě dostal telefonát od jedné velké známé firmy. Jednak se mojí objednávkou začali zabývat až po třech dnech a pak mi říkali, že jeden mnou objednaný druh čaje právě teď došel. Prý jim zákazníci říkají, že je drahý a nejde na odbyt. Bodejť ne, když pro koncové zákazníky mají nasazené naprosto nehorázné ceny.
Samotná doprava je taky celkem děsná. Jednak trvá dlouho, protože často nemají s Českou poštou uzavřenou smlouvu, takže balík jde 3 dny a pak taky díky tomu, že zásilka bývá velmi špatně zabalená, dojde při přepravě k poškození obsahu. Chápu, že asi nemají rádi Českou poštu, nicméně já jí mám 100m od mého sídla, takže jí dost často využívám. Odpadá mi tak starost s naháněním PPLka.
Shrňme si to:
- vysoké ceny
- mizerné dodací doby
- špatná komunikace se zákazníkem – je neuvěřitelné, že kašlou na zákazníka, který jim dělá oproti ostatním velkou tržbu
- neuspokojivě vyřešená doprava
- software na úrovni doby kamenné
Co vy na to? Jaké máte zkušenosti s dodavateli zboží? Pokud seženu lepší velkoobchody, tak od nich okamžitě odcházím. BTW: pokud se Vás tato problematika týká, zamyslete se nad sebou, takhle se skutečně neobchoduje.