Pokud se zajímáte o marketing určitě víte, že efektivnost klasické banerové reklamy je velmi nízká. Přesto všechno se stále používá a používat bude. Nicméně když uvádíte na trh nový produkt a jste zastánci gerilového marktingu, pak veřte, že dnes je IN virální reklama (= lidi si sami posílají odkazy mezi sebou = náklady 0,-Kč, efektivita dle našeho odhadu je cca 40%) jako je tato od T-Mobile:
httpv://www.youtube.com/watch?v=O8U0VFqw2b4
v televizi uvidíte toto:
httpv://www.youtube.com/watch?v=2BZRioF3TOo
Přestože vyrobit takou reklamu a zveřejnit jí na YouTube Vás bude stát doslova pár korun, není snadné vymyslet něco co zaujme a hlavně je problém sehnat fotogenického herce, který bude vhodný pro tento druh reklamy.
Virální marketing i přes svou vysokou efektivitu neznamená, že takový produkt prodáte všem, kteří se na to kouknou, ale skutečnost, že si to lidi budou pamatovat a povídat si o tom. Tak například internet od T-Mobilu stejně tak jako od ostatních operátorů je nesmírně drahý a pomalý. V této reklamě pouze T-Mobile reaguje na internet od Vodafone (díky bohu za konkurenci).