Trvejte vždy na vystavení záručního listu

logo

Před půl rokem jsme si koupili domů moc pěknou ledničku, která chladí studeným vzduchem a tudíž nedochází ke vzniku námrazy. Díky tomu nemusíme ledničku pracně odmrazovat. To vše bylo v pohodě do doby, než nám jednoho krásného letního dne, týden před svatbou přestala mrazit.

To vše by nebyl zas takový problém, protože se dá lednička jednoduše vyreklamovat. Jenže obchodní centrum Tesco, v kterém jsme ledničku koupili, bylo před třemi týdny zrušeno. Bylo to jak naschvál. Navíc jsme si nenechali vystavit záruční list. Naštěstí jsme měli účtenku, na které bylo jasně vidět, o jakou ledničku se jedná.

Nu což, mrkli jsme na stránky Euronics a snažili jsme se marně najít informace k reklamacím. Informace jsme na jejich stránkách nenašli. Díky paměti Google jsme si z paměti vytáhnuli starou verzi stránek, kde reklamace byly dobře popsané. Na stránkách se zmiňovali o stránkách http://www.najdiservis.cz, kde si máme najít servis Samsungu a domluvit se s nima.

Na info linku Samsungu jsem zavolal hned druhý den ráno. Tam mi řekli, že není problém nechat si přímo od nich vystavit záruční list. Měli jsme jim poslat jen oskenovaný doklad o platbě, výrobní číslo a typ ledničky. To jsem udělal a po dvou dnech se mi vrátila emailem odpověď:

„Dobrý den,
děkuji, že jste se obrátil na zákaznickou linku společnosti Samsung Electronics.Na faktuře, kterou jste poslal v příloze není uveden výrobní číslo (S/N).  Bez výrobního čísla (S/N) na faktuře není možné vystavit duplikát záručního listu. Doporučuji Vám požádat prodejce, aby Vám zařídil vystavení záručního listu…“

Ha, ha, už vidím, jak na účtence bude výrobní číslo ledničky. Samozřejmě, je možné že ho tam někdo dává, ale rozhodně to není standard. Napsal jsem jim zpět, že jim výrobní číslo nemůžu na účtence dodat a že nevíme co s tím. Druhý den přišla odpověď:

„Je nám líto, že máte nepříjemnosti v souvislosti s výrobkem Samsung.Zánikem provozovny, kde jste zakoupil zboží, nezaniká odpovědnost prodávajícího za vady.  Pro vyřešení vašeho oprávněného požadavku se prosím obraťte na živnostenský úřad v místě  zaniklé provozovny. Tomuto živnostenskému úřadu by mělo být ohlášeno zrušení provozovny a místo, kde je možné závazky vypořádat.

Odpovědnost za výrobek má stále prodávající a to i v případě zániku provozovny. „

To je pravda, ale kdo by se s tím takto babral. Nu což, na internetu jsme si našli jiného prodejce prodávajícího pod značkou Euronic a jeli jsme za ním. Ten nás poslal do jiné prodejny, kde nám mohli dát na záruční list správné razítko, takové aby sedělo s účtenkou a vystavit tím záručák.

Den na to jsem zavolal na zákaznickou linku Samsungu a domluvil servisního technika, který se nám na ledničku po svatbě přijede podívat. Tak jsem na to zvědavý, protože mi nepřišlo, že by nám moc věřili. Pořád se vyptávali na podrobnosti o záručním listu a razítka aj. Neměl jsem z toho moc dobrý pocit. Každopádně technik přijede a to je pro nás důležité.

Vezměte si z toho poučení a nenechávejte se ukecávat prodavači, že záruční list je zbytečný a není potřeba ho vyplňovat. V případech jakým byl náš, si ušetříte spoustu starostí.

5 comments for “Trvejte vždy na vystavení záručního listu

  1. 10. 9. 2009 at 10:10 pm

    JJ, Euronics byl jen součástí nákupního centra. Nevidím důvod, proč by se tam nedala elektronika koupit.

  2. 10. 9. 2009 at 8:33 pm

    Taky bych v tescu (hypernově) elektroniku nekoupil…ono hlavně se pro tyhle řetězce dodávají „speciální“ typy elektroniky, které na první pohled z označení nepoznáte… např se jedná jen o jiné písmenko nebo číslo v dlouhém označení výrobku a vždy je tahle elektronika o něco „ochuzena“ aby se cena dostala co nejníže… nicméně tady se nakupovalo v Euronics, který byl jen součástí nakupního centra v tescu, je tak??:-)

  3. Pavel
    27. 8. 2009 at 10:32 pm

    Nn, nekoupil jsem tam nikdá eletroniku. Já mám tesco za potravinovej krám 🙂

  4. 27. 8. 2009 at 7:58 am

    JJ, je to tak. Problém je v tom, že náš všude pořád ujišťují, že to není důležité.
    BTW: Proč nerad Tescu nakupuješ elektroniku? Špatné zkušenosti?

  5. 26. 8. 2009 at 2:28 pm

    Vono se říká „líná huba, holý neštěstí“ 🙂 Určitje dobré vytrpět tu chvíli, než vám ten záručák vypíšou. Na druhou stranu v Tescu a jemu podobných prodejnách (snad kromě Datartu) bych elektroniku nekoupil, nebo jen vyjímečně a to bych měl mnoho otázek na prodavače.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..